måndag 16 maj 2011

dokumentärfilm på gång!

Dålig uppdatering, men det har hänt så mycket. Många dåliga saker, ett antal bra grejer. Kul att så många ändå kikar in dagligen. För någon vecka sedan ramlade jag in i ett dokumentärfilmsprojekt, som manusförfattare. Det är riktigt jävla spännande! Mycket jobb, men det är intressant. Detta betyder att mitt eget manus blir lidande - men bara för en liten stund. Så fort dokumentärfilmen är klar, vilket den antagligen blir i mitten av sommaren, så återupptas arbetet! Längtar! Det rycker i fingrarna. Jag har varit på ett möte angående min film, träffade en journalist (underbar kvinna, som är upphovsmannen och projektledaren till dokumentärfilmen jag får äran att vara med på!) och en filmfotograf som var intresserade av min idé. Massa nya tankar kring min film har blommat upp, och det verkar som att jag ärligt kommer att gå tillbaka lite till min ursprungsidé... Jag har handledning i slutet av maj, får se vad min handledare säger.

Detta blir ett ganska ostrukturerat inlägg, vilket jag skiter i; idag har jag ingen önskan om att ge mig in i den litterära djungelns maktkamp. Och så är mitt huvud fullt av grejer! Skrot och skit, men en del blomsterknoppar också - vilka väntar slå ut! Jag har tio timmars film att gå igenom, ett synopsis att skriva, texter att fila på och tonvis att diskutera med min KOLLEGA! Känns märkligt att säga kollega, men hon är det. Fantastisk kvinna. Jag kommer att starta en blogg om arbetet med dokumentärfilmen, där ni alla kommer att få ta del av filmklipp, samtal och intervjuer - således se arbetet flyta på och filmen ta form. Intressant va! Länk kommer senare.

1 kommentar:

Duva sa...

ååh vad kuul :)