torsdag 24 februari 2011

Skrivlusten har kommit åter! Nu har jag hela första akten färdig (för ett första ordentligt utkast) och jag vill bara skriva mer. Idag har jag handledning, det ska bli intressant att se vad min handledare tycker om min sedan förra handledningen omarbetade första akt. Jag känner mig väldigt nöjd, men det spelar ingen roll om inte han är det - fast jag tror att han kommer att vara ganska positivt inställd till vad jag nu gjort av mitt stoff.
Och samtidigt som skrivlusten kommer tillbaka känner jag också livet i stort krypa upp ur sin mörka håla; jag har haft flera fina besök här den senaste tiden som om något gjort dagarna lättare. Emilia var här förrförra helgen, Jon och Richard var här förra, min syster var här måndag till idag, och imorgon kommer Amanda! På tisdag åker jag till Karlstad och Erik och alla andra fina människor jag känner där. Det är ljust klockan åtta på morgonen. Det är ljust klockan fem på kvällen. Snart fyller jag år och då åker jag hem till Växjö. Strax därefter åker jag på intensiv manusskrivarvecka på Fårö (där ska manuset färdigställas, så det är en del jobb till dess!) och efter det är det manuspitch (!) och sen är skolan slut och då är det maj. Då vet jag inte vad jag gör med mitt liv. Jag hoppas att skrivlusten är kvar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nog fan kommer skrivlusten vara kvar efter Fårö. Den kommer explodera på Fårö. Fårö! Herregud. Bara namnet.