tisdag 12 april 2011

Det var en jättebra dag igår! Stället vi bor på är jättebra, alla har eget rum med skrivbord och sådant. Köket är fullt utrustat med godis, frukt, te, kaffe, bla bla bla. Jättebra! Det finns ett stort dagrum där de som inte vill sitta instängda på sina rum kan sitta och skriva, såsom jag, Martin och Jesper förtillfället. Åhhh det är SÅ skönt att komma bort från Stockholm, så skönt att ha en hel ö till förfogande! Så skönt att i en vecka ha superrutiner! Vi har fått schema som inbegriper frukost, fika, lunch, fika, middag, fika. Där emellan ska det skrivas; så mycket annat att göra finns inte - om man bortser från de obligatoriska promenaderna längs havet då. (som jag ännu inte tagit... rutiner, japp). Jag har köpt tre paket cigg och sex dosor snus, nu ska lungor brännas och tandkött frätas - för så går det dessvärre till när jag skriver. Ju bättre jag skriver, desto mer nikotin behöver jag, som liksom för att hålla tempot uppe, hålla kvar kreativiteten. Det är dåligt, jag vet, någon gång ska jag sluta. Men det vore dumt att göra det nu! Igår gick det bra för mig med skrivandet, skrev klart slutet - skakade. Förlåt, men det är så sjukt kickande att skriva om mord och förödelse. Detta med Vinnie Paz eller Necro  skrikande i öronen. Jag har emellertid lite problem med min andra akt, men jag ska försöka ta tag i den idag!

Inga kommentarer: