lördag 9 april 2011

På måndag åker jag med manusklassen till Gotlands Fårö. Vi ska skriva färdigt våra manus samt besöka Bergmans grav. Kanhända konsumera småborgeligt boxvin för sakens skull, försöka finna djupet i våra texter genom att te oss melankoliska och förbittrade emedan vi kedjeröker och förtär det förut nämnda ur plastglas. Det ska bli kul! Jag är dessvärre ett stycke oroad över att jag kanske inte kommer att bli färdig med mitt första utkast, trots gedigna försök. Det är så jäkla mycket i huvudet just nu.
För tillfället sitter jag hos min fina, underbara vän Emilia. Klockan är redan strax fyra, vilket är oroväckande. Vi hade tänkt ägna hela denna dag åt studier! Så blev det olyckligtvis inte, på grund av det ena och det andra och Catullus - det var fan så han härjade i natt och i morse. Således dags att försöka sätta igång nu, något måste herregud bli gjort.

Inga kommentarer: