tisdag 12 april 2011

Nu får jag fan komma igen! Idag är jag hur dålig som helst på att skriva, inget kommer ur vare sig huvudet eller fingrarna. Jag ogillar min huvudkaraktär skarpt - än mer nu när jävla Martin poängterar han inte tycker mitt för min huvudkaraktärs valda namn passar hans personlighet. Vad fan ska han heta då?! Det har Martin minsann inget svar på, ens ett förslag (bortsett Benny, som går bort direkt). Fan, jag kommer inte vidare in i min andra akt. Och namnfrågan skaver och kliar! Jag blir kittlad under fötterna! Det är i och för sig lite kul.
Jag har hela första akten klar, men den antar jag är för lång då den löper på fan i mig drygt fyrtio sidor. Jag har tjugo sidor på tredje akten men INGA på andra akten. Funderar på om jag ska göra något lite halvvågat och försöka lägga fokus på K under den akten - kanske till och med byta perspektiv? Kanske tredje akten kan må bra av det? Vad vet jag! Intet! Här äter vi hela tiden, dricker lite vin, jävlas med varandra. Käkar godis, går en promenad. Snusar och röker, skalar frukter. Kastar papperslappar och river sönder födelsemärken. Petar på varandra, kokar kaffe och te. Lyssnar på musik, smyger med vinet. Blabla. Tänker alldeles för lite! Men, jag pratade med min lärare innan. Han sa att jag hade en jävligt bra story, men att den fortfarande går att fördjupa. Hallå, jag har ingen spade längre! Jag tror jag tappade den någonstans i typ februari, kommer därför aldrig till Kina eller Oscarsgalan (peppar peppar!!). Har deadline klockan åtta. När allt är inskickat ska vi spela Chicago igen, dricka vin och ha det gött. Det är roligt att vara här! Önskar jag kunde vara lite mer produktiv!

Inga kommentarer: