fredag 14 januari 2011

Idag hade jag fått ett mail på min hotmail från en person som läser bloggen. Han ville jag skulle beskriva vad det är för manus jag skriver; berätta om karaktärer, handling och nog det mesta. Jag skulle gärna göra detta om det inte vore för att jag är rädd att någon idiot på nätet tar min idé! Det är ganska lätt hänt. En gång hittade jag en samling dikter jag (kan tyckas dumt nog) publicerat på poeter.se någon helt annanstans och plötsligt skrivna av någon helt annan. Av den erfarenheten lärde jag mig hålla idéer och alster långt borta från den så kallade cybervärlden. För intet vill jag riskera se mitt eget manus verkställas på bioduk, med en annan "manusförfattares" namn i förtexterna.
Skribenten till det nämnda mailet undrade också varifrån jag hämtar inspiration - "bortsett snusdosan" [cit.]. Svaret är nog: HÄRIFRÅN.

Hur som haver. Igår slog jag besöksrekord. Det var kul! Jag ska fortsätta blogga lite mer regelbundet. För att göra detta krävs emellertid att jag skriver mycket på manuset, då jag avser denna blogg om inte helt så i alla fall nästan helt, ska behandla mitt skrivande och hur det går framåt (inte bakåt!).
Idag blir det dessvärre inte så mycket gjort på manusfronten, trots att det var så bestämt från början. Jag somnade inte förrän vid sextiden i morse (Divina Commedia kan onekligen hålla en sömnlös, särskilt om diverse hjärnspöken också är vakna och kastar hjärnsubstans) och sov ända till halv tolv, då min mobil ringde. Jag känner mig helt seg i huvudet, trots att jag rökt min morgoncigg, gjort mig i ordning och käkat lunch. Så kan det vara ibland: inspirationen sviker. Då tittar jag vanligtvis på Dexter, men nu har jag sett klart alla säsonger :'(

Inga kommentarer: