tisdag 11 januari 2011

dags att uppdatera

Vad dålig jag varit på att blogga! Anledningen är dessvärre simpel: något skrivande på mitt manus har inte varit det mest förekommande. Inte mycket - snarare mer intet! - skedde på manusfronten. Emellertid erhöll det en ny titel, vilken jag är mycket nöjd med. Den förra passade inte innehållet, heller inte formen. För att både form och innehåll ska passa det nya namnet, måste jag slipa slipa slipa! Därför läser jag just nu: Divina Commedia. Igen...

På det avstannade skrivandet ska det dock bli ändring: nu är det på allvar dags att ta tag i det. Sluta vara lat! Enkom en termin återstår på året då jag fått privilegiet att endast skriva. Jag vill inte kasta bort detta år på intet! Något måste ske, manuset måste bli färdigt - annars förlåter jag aldrig mig själv.
Nu sitter jag och Martin således på Citykonditoriet vid Hötorget. Vi kämpar få ihop något till deadlinen vi har klockan sex i kväll. För mig går det uruselt, men Martin kom nyss och gav mig en chokladboll - kanhända socker sätter igång tankeflödet. Emellertid oroar jag mig: Har gnistan släckts? Tillsammans med alla ljusstakar och juleljus...

Jullovet har annars varit bra, bortsett skrivkrampen. Jag har varit hemma hos min familj i Växjö, varit hos min pojkvän i Karlstad. Träffat vänner. Därifrån ville jag aldrig åka. Nu sitter jag ändock här i Stockholm igen, fastnaglad - för ett tag till. Jag vill bara härifrån... Ska man vara författare ska man inte bo annanstans än i de riktiga författarnas landskap: Värmland.
Selma Lagerlöf, Nils Ferlin, Gustav Fröding...

1 kommentar:

Amanda sa...

jaaaaaa du ska bo här. jämt. <3