tisdag 18 januari 2011

telia är inte bra för manusförfattare.

Det har varit en stirrig dag och nu är klockan snart redan fyra. Intet har jag fått gjort, bortsett ett evigt tunnelbaneåkande och en högst irriterande diskussion i Telia-butiken vid Sergels Torg. I förrgår tog efter två dagar mitt månadssurf slut, något som gjorde mig ytterst förbannad. Borde kanhända haft i bakhuvudet att något var skumt med mobilsurfet - mitt gratis dygn av mobilsurf tog nämligen slut efter en timme (...). Internet kan jag inte klara mig utan, inte för att jag på något sätt lider av teknologisk stress utan eftersom jag blir galen av den ihärdiga tystnaden som kommer utan Spotify. Ingen musik har jag på datorn för jag laddar bara ner Dexter. Ingenting annat, sedan min granne blev på grund av olaglig nedladdning dömd till böter på 26.000 kr.

Jag gick efter det ytterst otrevliga besöket hos Telia  till Citykonditoriet för att möta Martin. Vi skulle enligt regel skriva. När jag väl kommer dit inser jag att jag glömt min laddare och datorn är nästintill död efter allt stirr på Teliabutiken. (Vad jag fick av deras jävlaskitmobilinternetmiss var ett abonnemang jag själv tvingas betala för i tre månader..! I maj byter jag till något annat, aldrig mer Telia). Så... jag fick åka tillbaka till Sätra, hämta laddaren och nu har jag äntligen landat på Citykonditoriet igen. Dags att skriva step-out-line...

Igår ritade jag upp hela Heros Journey-cirkeln på väggen och satte post-it-lappar på alla i cirkeln inräknade steg. Insåg ganska snart att jag har ett manus som redan fyller de flesta tårtbitarna. Fint! Den brinnande skrivlusten jag kände när jag igår natt gick och lade mig finns dessvärre inte kvar. Jag skyller på Telia.

Inga kommentarer: