tisdag 16 november 2010

skriva synopsis

Jag, Martin och Jesper sitter hemma hos mig och skriver nu. Det känns som att när vi nu närmar oss mitten av denna intensivutbildning blir alla lite stressade och vill ta tag i saker: således ska jag skaffa mig rutiner och disciplin! Kan tyckas det är dags nu.

Catullus ligger utsträckt på den persiska mattan och ser mysig ut. Inspirationsljusen är tända, fruktskålen är fylld till gränsen (i Tensta är det billigt med frukt!!) och jag har köpt svingott svart te som smakar som jag tror att Indien eller Afrika gör. Jag har snus och en polisutredningen av brottet min film bygger på framför mig - intet fattas för att jag nu verkligen ska lyckas skapa något slags synopsis. Ska skriva till... ikväll när jag ska träffa min nya vän Ron. Hejdå.

Inga kommentarer: