fredag 19 november 2010

skrivsveda i rågsved

Sitter hemma hos Jon ute i Rågsved. Vi skriver och skriver och skriver - men får jag någonting gjort? Det känns som jag nu har läst igenom och redigerat mitt synopsis ett hundratal gånger. Är det bra? Att rätta och rätta, ta bort och skala av, lägga till och konstla till. Det sägs synopsis inte ska vara annat än lättfattligt och tydligt, för utsvävningar finns treatment. Jag gillar inte det förkortade och rakt direkta! Emellertid är det onekligen som min handledare Fredrik Lindqvist säger: "litteraturen är för litteraturen och inte för filmen". Olika medier, ja... visst. Men varför så? Varför inte blanda för att lyckas få fram ett nytt medie!

Jag kollar mailen cirka var tionde sekund, jag väntar nämligen på mail från författaren till den journalistiska utredning min film behandlar. Jag önskar mig ett visst samarbete från författarens sida, och delvis har det delgivits mig eftersom mailet jag väntar på är ett svar angående hans önskade projektbeskrivning.
Om jag lyckas från datorn och min historia slita mig är det förfest hos Magnus ikväll, sedan ska jag och Amanda till en nyöppnad klubb på Fridhemsplan. Adjö.

Inga kommentarer: