måndag 6 december 2010

Äntligen en ny vecka! Denna vecka är det inget annat än intensivvecka på skolan. Men hur komma igång... Jag äter pepparkakor och dricker te och snusar och lyssnar på bra vakna-musik. Jag tror det onekligen nu gäller att få saker gjorda, vilket jag ser fram emot. Faktum är att jag tror att jag kommer att få det; jag smyginledde intensivveckan redan igår genom att lyckas få ner flera scener, samt lite [dålig] backstory. Hela eftermiddagen och den tidiga kvällen satt jag och Mia på café Mineur i Gamla stan och skrev, skrev, skrev. Sedan blev jag helt tom i huvudet, åkte hem och drack en liter julmust och åt sju apelsiner och några äckliga gamla matrester. På tv visades Beck. Jag tittade men ville typ skjuta mig själv i huvudet ett antal gånger. Förstår inte varför jag tittar, jag vill nog plåga mig själv, jag vill nog hitta fel, irritera och störa mig. Och det var exakt vad jag gjorde! Gick och la mig nöjd och belåten, med tanken att "om Beck kan sälja borde väl också mitt manus kunna sälja". Om manuset någonsin ska bli sålt - eller ens färdigt! - kan tyckas det är dags för mig att sätta igång, bli intensiv. Hejdå.

Inga kommentarer: