söndag 5 december 2010

Jag har haft en helt vit helg. Ute är det fullt av snö. Jag är fortfarande förkyld men ögonen är mycket bättre. Skönt! Genom mina variga och blodsrinnande ögon har jag i veckan fått se världen på ett annat sätt än jag tidigare gjort och det har inte varit trevliga syner. Människor är hemska mot de fula och otäcka. Förbipasserande människor väljer att titta ner i marken, kassörer i matbutiker väljer att vid första anblick slå ner ansiktet, man får ingen hjälp fast man vänligt frågar. Det är ju ett skämt egentligen.

Igår vågade jag efter ett par tragiska dagar visa mig ute bland folk; var på Myrorna och IKEA och köpte massa saker till nya lägenheten.  I veckan kan jag verkligen komma igång med installation av hem! Fruktansvärt skönt ska det bli med en säng, trots att jag börjar vänja mig vid luftmadrassen.
Sedan jag flyttade från skräcklägenheten på St Eriksplan har jag sovit mycket bättre. Istället för tre timmar per natt har det lätt blivit sex [timmar]! Känner mig som en ny person och jag har inte ens känt mig sorglig av att vara socialt handikappad under en hel helg.
Ibland kan jag tänka jag behöver ensamheten.

Det har varit en tuff vecka. Jag har chockskräckflyttat över tunnelbana och fått smaka både förtvivlan och hopplöshet. Min kära Amanda har flyttat tillbaka till Karlstad och jag har nu ingen att hata Stockholm tillsammans med. Kanske ska jag försöka sluta hata staden, jag ska försöka sluta sakna henne också, fast det är svårt! Jag undrar: vem ska jag klä ut mig till muslim med, vem ska jag köpa en marmeladkorv och öl med för mina sista enkronor, vem ska jag snåla med på PrisXtra? Vem ska jag argsint och bittert titta på Idol och dricka julmust med? Leta fjärrkontroller med? Men kanske främst: vem ska jag nu ta hand om på fyllan?! <3

Under den hårda veckan har jag insett att jag har en väldigt fin vän i Ivana, som låtit mig och min katt bo hos henne fram till jag fick nycklarna till min nya lägenhet. Tack och lov för att i alla fall vissa vänner finns i närheten! Snart åker jag till Växjö för att hemma i skogen fira jul. Det ska bli skönt att träffa gamla gymnasievänner, och så klart min underbara Emilia. Efter jul åker jag till mitt kära Karlstad för att fira nyår och vara med Erik. Ska stanna i nio dagar och dit längtar jag! Ska bli jättekul, jag saknar mina värmlandsvänner så mycket. Då är dessutom nästintill alla som i höstas liksom jag flyttade därifrån, hemma. Jag tror det blir ett fint jullov.

Innan det blir jullov ska det vara intensivvecka i skolan. Skönt att [förhoppningsvis] på riktigt få saker gjorda! Jag har ju fått min spådom att skicka in synopsis i mitten av januari, så jag måste verkligen ta tag i mitt manus och se till att jag kommer någonstans. Till ikväll har jag deadline på backstory om min kvinnliga - jag vill inte gärna kalla henne huvudperson, men låt gå för att filmens titel syftar på henne - huvudkaraktär så jag ska idag försöka få ihop något vettigt. Men det är ack så tråkigt! Mycket roligare att skriva scener. Det ska jag göra nu. Hejdå.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hahah ta hand om på fyllan, lille amanda då. Hon gör mycket roligt när hon är full :)

Amanda sa...

åååååååh. jag saknar dig.