fredag 3 december 2010

Nu har jag äntligen flyttat! Nu ska jag bara packa upp. Och köpa möbler :( Jag går under!
Catullus verkar trivas. Han är jätteintresserad av marsvinen Maja och Markus som bor här. De verkar emellertid inte ha så mycket till övers för honom. Lilla skrutten... Det märks att han gör sig hemmastadd: han har redan placerat sig i handfatet och även i badkaret. Förhoppningsvis kommer mamma och pappa upp med lite möbler till mig om två veckor, då även Tulles klätterställning. Om vägarna är bra. Gud vad osammanhängande jag skriver, men det är för att jag har ögoninflammation:

Mitt ena öga har tagit sig upp från kinden tillbaka till sin rätta plats, bara för att det andra ska börja rinna neråt. Det känns som att ansiktet smälter. Varet är rött. Om jag kliar mig i ögonen, vilket jag inte kan låta bli att göra, kommer en tjock rödvitgul hinna på mitt finger. Hinnan är slajmig som fan och torkar in snabbt. Då får jag riva bort den. Resterna ramlar ner på min tröja. Varet fastnar fort i ansiktet. Jag upptäcker det inte förrän på kvällen.  Ivanas (<3) vatten har förgiftat mitt ansikte vidare, så jag har fått fem finnar. Jag känner inte igen mig själv. Fy fan, det är inte konstigt att folk vänder sig bort när de ser mig. Jag undviker speglar i yttersta mån.

Inga kommentarer: