lördag 18 december 2010

automatskrift

Tystnaden är i rummet igen. Bortsett Aesop Rock som lördagssjunger i sängen.
Catullus sitter i hallen och tittar på mig. Han ser ut som en prydnadskatt! Som vore han av... glas. Nu kom han till mig, la sig i min hand och spann.

Jag känner mig slut i huvudet.
Jag saknar Erik fast det bara är en timme sedan han åkte hem.

Det har varit en bra vecka. I onsdags tittade vi i skolan på "The Singing Detective". Det kan vara den värsta serie jag någonsin sett. Dexter är mycket bättre.

Inte ett ord får jag ner. Jag måste äta frukost och röka och snusa och duscha och gråta och klappa katt. Räkostkatten. Han ligger kvar i min hand, snarkar.

Och snart är det jul också. Herregud.
Julfesterna har börjat. I torsdags, på filmbasen och Dramatiska Institutet. Öl och ost och grejer. Och ett styckat lamm på bordet... Hundra cigg, blöta fötter, infekterat skoskav och tomt dansgolv trots påkostad DJ... Men... så fin kväll det var <3

Julbaket har också börjat. Eller, nu kanhända har det slutat.
Hemma finns: nötkakor, pepparkakor, lussebullar, kola, toscakaka...

Frukost?

Inga kommentarer: